bemesting palmen in kweekpotten

2 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 do, 27/07/2006 - 00:24
Anoniem (anoniem geplaatst)

bemesting palmen in kweekpotten

Hallo,

Ik ben opzoek gegaan naar informatie over bemesting voor zaailingen en 2 jarigen (washingtonia, Trachycarpus, Brahea). Ik lees bijna overal over koemestkorrels en over hoeveelheden voor palmen in de volle grond. Ik neem aan dat in kweekpot de hoeveelheid niet gelijk ligt aan de volle grond?

Kan iemand mij vertellen wat de beste manier is om mijn palmen te bemesten, welk middel en de hoeveelheid voor kweekpotten (18cm / 20 cm diep) ?

Alvast bedankt,

pieter

do, 27/07/2006 - 00:34
Anoniem (anoniem geplaatst)

Nu zou ik neit meer bemesten,maar mijn situatie is juist dezelfde als de jouwe,wat ik heb egdaan is wanneer ik zeker was dat eht niet meer zou vriezen begonnen met en grabbeltje koemestkorels en dan een scheut water erover,dat 2weken laten intrekken(van schimmel niets aantrekken trekt weg na regen of wannneer je ze water hebt gegeven)dan groene planten voeding(vloeibaar)gegeven en dat terug 2weken watlaten doen en dan zo om de 14dagen een grabbeltje koemestkorrels geven,wel watik ook doe bij zaailingen die ik evrplant is door de grond ook koemestkorrels doorheen doen en dat een weekje laten doen en dan gewoon om de 14dagen een beetje koemestkorrels geven,tot de laatste 3weken van Juli en dan geen gram meer.
criendelijke groeten
Kevin

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag