De eerste bloemen in aantocht trachi. fort.2006

14 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 za, 22/04/2006 - 16:03
ed ressiv

De eerste bloemen in aantocht trachi. fort.2006

Hier de eerste knoppen ze zijn wel later dan in 2005.
Groeten
Hans

De eerste bloemen in aantocht trachi. fort.2006
za, 22/04/2006 - 16:04
Anoniem (anoniem geplaatst)

totaal drie takken die zullen bloeien, in 2004 waren het er nog 5.
Misschien de zomers zoveel minder geweest dat de palm minder energie opgedaan heeft?
Groeten
Hans

De eerste bloemen in aantocht trachi. fort.2006
za, 22/04/2006 - 20:01
Anoniem (anoniem geplaatst)

Bij Kimmei Bamboe gekocht de bamboe heet voluit;
Phyllostachysinfo-icon aureosulcata 'Spectabilis' ik heb er mijn tong over gebroken maar zo is de naam.
Groeten
Hans

De eerste bloemen in aantocht trachi. fort.2006
za, 22/04/2006 - 16:14
Anoniem (anoniem geplaatst)

de folie ook bij Kimmei meegenomen, en volgens de voorschriften de lassen geflenst.
Zo heet deze manier van samenvouwen officieel.
Deze naam is ontstaan in de bouwkunde, bij het samenvouwen van de zinken of koperen daken, men had vroeger nog geen dakleer.
Groeten
Hans

De eerste bloemen in aantocht trachi. fort.2006
za, 22/04/2006 - 16:26
Anoniem (anoniem geplaatst)

De Canariensis heeft in de winter bij 16 graden 3 nieuwe bladeren gekregen en gaan nu erg snel de hoogte in.
Een vierde blad is al in de maak.
Ik had een grote fout gemaakt in 2004 door de wortels voor 1/3e van onderen weg te halen omdat de palm steeds uit de pot gedrukt werd door de wortels.
De plant heeft een vol jaar staan mokken met hele kleine nieuwe bladen, ik dacht als dat maar goed gaat.
Om het een beetje goed te maken heb ik hem toen in een pot gezet van 1 meter hoog en een drsn van 90 cm.
Op dit moment groeit hij dus weer als kool.
Onder deze pot heb ik een blad met wieltjes gemaakt zodat deze nog goed te hanteren is, en dus vrij eenvoudig naar de kas kan.(kasje)
Dus de wortels van een canariensis niet inkorten.
Groeten
Hans

De eerste bloemen in aantocht trachi. fort.2006
za, 22/04/2006 - 20:12
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik heb me onlangs een canariensis gekocht en vroeg me af of ik hem zou kunnen laten overwinteren in een tuinhuis. Licht is er genoeg maar de temperatuur zou een probleem kunnen zijn. Ben wel van plan deze zomer isolatie aan te brengen en zo de vrieskou buiten te houden maar zou dat wel voldoende zijn voor een canariensis in pot? De palm zelf heeft een stammetje van 13 cm, de totale hoogte van de plant meet 70 cm en hij staat in een 20/25 pot.

za, 22/04/2006 - 20:27
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hoi
separatist
Geen enkel probleem ze kunnen droog gemakkelijk 8 graden onder nul hebben, als ze nat worden wordt het een heel ander verhaal.
Groeten
Hans

zo, 23/04/2006 - 10:52
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hoi Hans,

Hoe oud is die fortunei?
groetjes

zo, 23/04/2006 - 11:03
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hoi Hans,

Leuke foto's, bij mij gaat de Tracy ook bloeien, maar hij heeft toch dezelfde aantal als andere jaren (7stuks) en is heel goed de winter doorgekomen.

groeten

De eerste bloemen in aantocht trachi. fort.2006
ma, 24/04/2006 - 00:16
Anoniem (anoniem geplaatst)

hoi texeltje
ik weet niet precies hoe oud, maar tussen de 15 en 20 jaren zal hij wel oud zijn.
Hij staat mij bij mij nu voor het vierde jaar in de tuin, en is ong. 40 cm gegroeid waarvan het eerste en tweedde jaar nauwelijks.
Groeten
Hans

ma, 24/04/2006 - 00:19
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hoi Tedje
dat is een mooie volle top, hoe oud is deze palm en hoe hoog is de stam, ik wacht nog op bloemen bij de tweedde palm.
Tot schrijvens
groeten
Hans

ma, 24/04/2006 - 14:42
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo Hans,

Staat nu 6 jaar in de volle grond, en de stam is nu ca. 1,70 mtr.
Ik weet niet hoe oud hij was toen ik hem kocht, de stam was toen ca. 70 cm.
Hij doet het wel erg goed, en ben heel blij met deze palm.

Groeten

Ted

ma, 24/04/2006 - 14:44
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hoi Tedje
wanneer kreeg je voor de eerste keer bloemen, hierbij doel ik op de stamhoogte.
Groeten
Hans

ma, 24/04/2006 - 19:09
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo Hans,

1 jaar later al, dus bij ca. 80-90cm stam, ik zal als hij in bloei staat nog een foto maken, want hij bloeit erg mooi.

Groeten

Ted

Onderwerp gesloten