Vanda tricolor suavis verbrand of ziek ????

16 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 ma, 16/04/2012 - 14:50
chanelleke

Vanda tricolor suavis verbrand of ziek ????

Deze plant heb ik zo'n 2 a 3 weken geleden binnen gekregen,had deze online besteld bij een erkende orchideeen kwekerij.
Ik denk dat de plant niet helemaal goed gezond is,hij ziet er niet uit, dit was al zo toen ik hem binnen kreeg,en er is nog niets aan veranderd qua kleur van het blad,of is de plant verbrand daar in de kas.!
of is dit maar gedachte van mij?
Wie kan me vertellen als hij inderdaad niet goed is,of dit misschien nog goed komt,of dat ik actie moet ondernemen.
alvast bedankt.

Chanelleke

Vanda tricolor suavis verbrand of ziek ????
ma, 16/04/2012 - 15:38
Anoniem (anoniem geplaatst)

Het gaat niet over dezelfde orchidee, maar dit was ook een drama van een online bestelling :

https://tinyurl.com/y6j5klvb

ma, 16/04/2012 - 15:48
mama

hey, mij ziet het er een verbrande vanda uit...
echt veel kan je daar niet aan doen, vrees ik. tenzij je met de kwekerij kan overeenkomen dat je een ruil doet...
succes!
cindy

ma, 16/04/2012 - 19:05
kikkertje

Zo jammer voor je Chanelleke,die ziet er inderdaad niet goed uit :(
Als dat niet van dezelfde leverancier is als van bovenvermelde topic,gaat dat niet de goede richting met orchideeen online te verkopen :(

ma, 16/04/2012 - 23:29
chanelleke

Nee Nee hoor! dat is niet van die voornoemde leverancier in bovengenoemd topic, want daar heb ik hele goede ervaringen mee.
Maar waar ik deze vanda heb besteld, bestel ik dus nooit meer.

Groet Chanelleke

ma, 16/04/2012 - 23:36
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hoi Channeleke

Probeer misschien nog om een compromis te maken door een (deel) van je geld
terug te zien of door een ander plant te vragen. als dit al zo was van toen
je hem direct kreeg kon je misschien direct contact opnemen en foto's tonen,
want nu kunnen ze de schuld op jouw steken terwijl jij jammer genoeg niks kan
aan doen.

hopelijk komt dit nog goed met je plant of je compromis die je misschien
sluit.

succes!

di, 17/04/2012 - 19:13
Peanuts

Mijn gedachten waren hetzelfde als Prik. Mooi voor jou dat jij wél een goede ervaring hebt met hem.

Ik zou absoluut gaan onderhandelen met de leverancier, zeker als de plant bij aankomst al onjuistheden toonde. Heb je toevallig ook foto's gemaakt bij aankomst? Ik doe dat wel en dat scheelt als je moet bewijzen dat jouw plant bij aankomst al niet goed is.

Ervan uitgaande dat niet alle kwekers moeilijk zullen doen zou ik een poging wagen. Als ik de kweker/leverancier was had ik er alles aan gedaan om ontevreden klanten goed te helpen, dat brengt ook positieve reclame met zich mee en wellicht hebben forumleden er ook wat aan.

In ieder geval succes! Laat je het resultaat ook weten op het forum?

di, 17/04/2012 - 23:55
chanelleke

Hoi allemaal,

Heb stom genoeg geen foto gemaakt bij aankomst van de plant, maar heb vandaag een mail gestuurd met een bijlage c.q. de foto erbij.
Ben benieuwd op de reactie.
Houd jullie op de hoogte.

Gr. Chanelleke

vr, 20/04/2012 - 17:26
chanelleke

Helaas, nog geen reactie mogen ontvangen van de kweker.
Heb het vermoeden dat er helemaal niets meer van hoor.
Ik hou jullie op de hoogte.

Gr. Chanelleke

wo, 25/04/2012 - 00:12
chanelleke

Nog steeds geen reactie , ook niet op een 2e mail, zo zie je maar.

Chanelleke

wo, 25/04/2012 - 12:57
Peanuts

Chanelleke, dat is voor de kweker niet zo mooi lijkt mij. Zeker als je stelt dat het een erkende kwekerij zou moeten zijn. Ondanks problemen die ik heb gehad met een kweker, moet ik hem nageven dat hij wel snel reageerde (helaas hebben we het niet op een juiste manier kunnen oplossen). Dat is het minste wat je kunt doen voor je klanten lijkt mij.

Ik zou voet bij stuk houden. De kweker weet misschien niet dat je inmiddels al een uitgebreide verzameling orchideeën hebt, maar het lijkt me dat je niet zomaar een onjuiste verzorging zou toepassen op een nieuwe plant waardoor de Vanda er verbrand of ziek uitziet.

Ik ben natuurlijk erg benieuwd wie de kweker in kwestie is maar ik begrijp dat dit niet zomaar op dit forum mag komen te staan. Echter, de wijze van afhandelen van jouw klacht kan andere forumleden doen besluiten niet met deze kweker in zee te gaan. Áls ze reageren....

wo, 25/04/2012 - 14:35
Anoniem (anoniem geplaatst)

De beste plant is die plant, die je zelf uizoekt op de kwekerij.

wo, 25/04/2012 - 15:49
chanelleke

GC je hebt helemaal gelijk.

Chanelleke

wo, 25/04/2012 - 16:56
Peanuts

GC- daar gaat de voorkeur naar uit. Echter, als er maar één kweker is die een bepaalde plant/orchidee verkoopt en je woont erg ver weg...dan wegen de reiskosten (zeker in deze tijd) niet op tegen de verzendkosten. Bovendien zou een kweker, als die een goede naam wil (behouden) gewoon goede planten moeten verzenden.

wo, 25/04/2012 - 21:39
chanelleke

Peanuts, dat is ook weer zo, en deze plant wilde ik al zo lang hebben,en na een tip dat deze kweker de Tricolor suavis in zijn assortiment had,heb ik hem daar besteld.en daarbij de afstand was ook veel te groot om er naar toe te gaan.

Maar! ik kreeg net een reactie van de kweker met zijn verontschuldigingen.
Zijn advies, zet de plant de komende dagen in de regen voor een dag of 2 -3 ( wel s'nachts binnen )en dan weer naar binnen en uit de zon houden, dan zou het goed moeten komen.Zo niet dan moest ik dat laten weten.

Want zo schrijft hij de planten komen uit de rusttijd( winter) en dan de warme maand maart dan hebben de planten het moeilijk in huis)
Zou kunnen, dus zal hem morgen als het boven de 10* is buiten hangen, en dat een paar dagen herhalen. Dus op hoop van zegen. Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Chanelleke

do, 26/04/2012 - 13:37
Peanuts

Chanelleke, super voor je dat er gereageerd is met tips en het aanbod om weer contact te zoeken als het niet goed blijkt te zijn. Dat is precies de reactie van een goede kweker lijkt mij.

Ben heel benieuwd of de Vanda het gaat redden, ik hoop het voor je!

Onderwerp gesloten