Honda HR216 grasmaaier draait niet stationair

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 do, 05/05/2011 - 13:04
BertPleizier

Honda HR216 grasmaaier draait niet stationair

Ik heb een Honda HR216 grasmaaier. De motor kent 2 draaisnelheden: min (stationair) en max (voor het maaien).

Sinds dit maaiseizoen draait de motor in beide standen met dezelfde snelheid. Stationair draaien doet hij niet meer. Als ik de hendel beweeg, beweegt ook het stangetje van de carburateur, maar het toerental blijft gelijk (max). Wat is hiervan de oorzaak?

Bij het starten hoor je het toerental ook langzaam omhoog klimmen. Bij keren (als ik de machine aan de voorkant omhoog duw), dan lijkt het toerental ook terug te lopen en als ie weer op 4 wielen staat, dan loopt het weer op.

Wat zou de oorzaak van dit probleem zijn en hoe kan ik het oplossen?

do, 05/05/2011 - 14:52
Anoniem (anoniem geplaatst)

Maak de carburateur eens schoon.

do, 05/05/2011 - 19:53
BertPleizier

Ik zal op YouTube eens bekijken hoe dat moet.

Moet de carburateur na reiniging ook opnieuw afgesteld worden?

vr, 06/05/2011 - 00:04
Anoniem (anoniem geplaatst)

Die kans zit er zeker in.

vr, 06/05/2011 - 01:13
rubo

Schoon maken van de carburateur betekend ook altijd de sproeier los nemen om zo de carburateur goed te kunnen doorblazen. Dat betekend dat de sproeier er ook weer in moet en dus afgesteld moet worden. Onthoud hoeveel slagen het duurt om de sproeier los te nemen.
Zet de sproeier er weer in met hetzelfde aantal slagen. Zo weet je dat deze ongeveer goed staat.

Om hem helemaal goed af te stellen start je de motor en bij een hoog toerental draai je aan de sproeier tot het toerental (op het gehoor) het hoogst is. Dan draai je deze iets terug (maximaal een kwartslag).

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag