Irritatie blokhut van Firma van Kooten - Interflex

4 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 vr, 14/03/2008 - 02:29
Marcie

Irritatie blokhut van Firma van Kooten - Interflex

Beste lezer,

wij hebben vorig jaar onze nieuwe tuin aangelegd en in deze tuin hebben wij ook een blokhut geplaatst type hoekblokhut 3055k, 300 x 300 adviesprijs €1369,00.
De blokhut is gekocht bij firma van Kooten uit Numansdorp en deze hebben hem ingekocht van Interflex uit Lichtenvoorde importeur van blokhutten.
In eerste instantie waren wij heel tevreden over ons blokhut en de firma van Kooten, tot we bij de afwerking aan kwamen. Wij hebben onze blokhut geschilderd in de kleuren wit en grijs, de ramen en deuren grijs en de rest wit.
Toen wij de ramen gingen schilderen bleek dat de glaslatten aan de binnenzijde voorbij de glaslaten aan de buitenzijde kwamen. Wat we ook schilderden, we bleven vanaf de buitenzijde van de blokhut tegen de glaslaten van de binnenzijde aankijken .
Dit houdt in dat we tegen een houtkleurige rand kijken en dat is zeer irritant als de rest donkergrijs is geschilderd.
Dat de glaslatten aan de binnenzijde voorbij de glaslatten aan de buitenzijde komen is duidelijk een bouwfout. Wij hebben dit eerst aanhangig gemaakt bij de firma van Kooten,
de verkoper van deze blokhut, maar deze stuurde ons weer door naar de importeur van de blokhut, de firma Interflex uit Lichtenvoorde, het bekende van het kastje naar de muur sturen van de consument.
We hebben er inmiddels al een hoop tijd en irritatie aan besteed, maar we zijn nog geen stap verder.
We hebben wel één keer een bosje afwerklatjes toegestuurd gekregen van de firma Interfles, zonder enige begeleidend
briefje, die moesten we dan maar zelf op maat maken en monteren. Dat valt niet echt mee als je gehandicapt ben en afhankelijk ben van andere.
We kregen ook in een e-mail van de directie van Interflex te horen dat deze fouten nu eenmaal horen bij een "standaard" blokhut. Ik weet niet wat er standaard is aan deze blokhut, wat hij kosten ons toen toch nog 1200,00 euro.

We kunnen onze blokhut nog steeds niet afmaken en de beide firma's reageren niet meer op ons schrijven, we worden dood gezwegen.
Wat vinden jullie van deze werkwijze, moeten we hier genoegen mee nemen en zijn wij zeikers of vinden jullie dit ook geen werkwijze. Als aankomend koper kan alles, maar als men het geld binnen heeft dat kan je fluiten naar enig garantie.
Wij willen graag uw reactie, maar we willen u hierbij ook waarschuwen, hoe vervelend ook. Misschien kunnen wij u behouden voor een hoop irritaties.

Met vriendelijke groet,

Fam. Blokhut.

zo, 17/06/2007 - 16:37
deburen

ik denk dat jullie best een goede schrijnwerker vragen om dit probleem op te lossen dat zal zo duur niet zijn. Veel succes en genot er mee verder, grz

ma, 07/01/2008 - 21:43
Anoniem (anoniem geplaatst)

Beste fam Blokhut!

Het verbaasd mij niets dat u wordt doodgezwegen, want zoals ik uit uw verhaal begrijp bent u of diegene die uw blokhut voor u heeft gebouwd pas na het schilderen van de blokhut begonnen met nadenken.
Het is namelijk heel normaal dat als u het glas niet demonteerd om de glaslatten aan alle zijden te verven de kant waar u niet bijkomt niet met verf bedekt wordt.
Ik kan u echter wel gerust stellen, want al na 2 jaar zal het hout door het intrekken van het vocht net zo Zwart zijn dat u het verschil met Antraciet niet meer ziet.
Kortom, wie de blokhut koopt bij een prijsvechter en die ook nog uitknijpt tot en met moet dus ook niet klagen als de leverancier u geen hulp bij zoiets bied daarvoor heeft u dus de korting gehad.
Hoewel de firma Van Kooten een concurent van ons is ben ik blij dat juist zij deze blokhut aan u hebben weggegeven, omdat er met 1200 Euro van een redelijke prijs geen sprake is.
Zo ziet u maar dat goedkoop vaak duurkoop is, toch vanaf deze zijde nog veel plezier met uw blokhut en: de volgende keer de hut bij ons kopen dan kom ik zelf even langs om de glaslatjes pas te maken.

M.v.g Erik Kuhl

vr, 14/03/2008 - 02:29
Anoniem (anoniem geplaatst)

Beste Erik K,

Met de eerste regels Erik, moet ik je volledig gelijk geven. Het is onnadenkend geweest om deze niet vooraf te behandelen.

M.b.t. service Marcie, hebben ze zelfs nieuwe afwerklatjes verzonden, is toch service naar je toe. Je kan als klant van een goedkoop produkt toch ook niet nog eens verwachten dat hun zelf dit komen veranderen.
Vaak denken mensen, o dat ziet er gemakkelijk uit op TV, maar als je dan 2L handen hebt.. valt het toch tegen, laat staan dat we het hebben over het juiste gereedschap.

Je zegt Erik, goedkoop = duurkoop ---> dat klopt in 100% van de gevallen.
Wat ik echter niet begrijp: je zegt dan de firma VK een concurent(prijsvechter) is en dat van 1200euro geen redelijke prijs is voor een goede blokhut.
Waarom zie je de firma VK als concurent m.a.w. als jullie betere produkten hebben(en een andere instelling/doelstelling) is dit geen concurent maar een klein beetje con-collega, meer niet.

Ik zit in een andere handel.... maar zie de bv. de bouwmarkt helemaal niet als een concurent... de klant komt beter vooringelicht aan en ziet vlug genoeg dat de meeste produkten nooit voor zo een prijs gemaakt kunnen worden en dan heb ik het al helemaal niet over de Service en Nazorg.

Het spreekwoord: door schade en schande komt wijsheid .... klopt toch wel.

Marcie, je had je alle ellende en tel. kunnen besparen om b.v. een klusjesman te raadplegen.... voor dat beetje schilderwerk/verander werk kost dat (lijkt mij) ook geen vermogen.
Je schrijft: ik ben gehandicapt en afhankelijk van andere, dan zou je eigenlijk de helper aan moeten spreken, hoe pijnlijk dit ook kan zijn.
Heel veel succes gewenst.
Groet, Richard.

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag