Ruwe Berk uit zaailing 2008

8 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 ma, 02/05/2016 - 16:25
crataegus

Ruwe Berk uit zaailing 2008

Dezelfde Ruwe Berk die ik hier 4 à 5 jaar terug ooit eens als kale stam plaatste (na 2 à 3 jaren vollegrond opkweek). Binnen nog eens een 5tal jaar zal dit een volwaardig bonsaiboompje zijn, mogelijks tentoonstellingswaardig. Ik herinner me nog hoe sommige forumgebruikers van destijds geen idee hadden hoe je zo'n boompje zelf kon/moet opbouwen, en helemaal razend werden toen je kennis en ervaring deelde die wat meer was dan de hunne. Aan iedereen die aan bonsai wil doen: bouw kennis op, leer vanuit de ervaring, begin met eigen opkweek, volhard, en overtuig uzelf steeds verder te gaan en bij te leren.

Ruwe Berk uit zaailing 2008
ma, 02/05/2016 - 16:40
GreenConnection

Mooi resultaat!

ma, 02/05/2016 - 17:35
di, 03/05/2016 - 10:09
Libosa

Echt heel mooi!
Zelf ben ik met een soortgelijk projectje bezig, maar dan met een eik, nog maar heel klein en nog bij lange na niet gelijkend op een bonsai, maar ik heb geduld ;)
Groetjes Lily

di, 03/05/2016 - 23:12
crataegus

-@Ineke: ok, dat bericht was ik al vergeten, bedankt om het te posten (is wel van andere berkjes, waarvan de dikste sinds dit voorjaar pas in trainingpot is gegaan)

di, 03/05/2016 - 23:14
crataegus

-@Libosa: (zomer)eik, prachtige soort idd. Hier staat er nog eentje in vollegrond, vanuit zaailing 1997... na 2 à 3 jaar pot, terug in vollegrond sinds vorig jaar, en nog meer dan 5jaar vollegrond werk aan...

wo, 25/05/2016 - 02:32
Auke

Crataegusinfo-icon schreef: [ Ik herinner me nog hoe sommige forumgebruikers van destijds geen idee hadden hoe je zo'n boompje zelf kon/moet opbouwen, en helemaal razend werden toen je kennis en ervaring deelde die wat meer was dan de hunne. Aan iedereen die aan bonsai wil doen: bouw kennis op, leer vanuit de ervaring, begin met eigen opkweek, volhard, en overtuig uzelf steeds verder te gaan en bij te leren. ]
En of we ons dat nog herinneren beste Crataegus, maar was u dat niet die telkens fel van leer trok als men er anders over dacht dan u. Was u dat niet die er voor zorgde dat er enkele mensen met veel verstand van bonsai dit forum verlieten. U was dat toch die destijds onder de naam Yves71277 poste. En komt u ons nu hier weer eens vertellen en laten zien hoe goed u wel niet bent? Maar ondanks dat ik u hier een beetje op hak neem ben ik toch een bewonderaar van uw werk, leer daar veel van en bezoek ik regelmatig uw blog.

di, 31/05/2016 - 02:48
Wabito

Een leuk boompje maar niet echt bijzonder. Voor een bonsaiïst met wat ervaring mag dit met deze makkelijke soort geen al te grote opgave zijn.

Onderwerp gesloten