2 kale bulben begin 2008 ontvangen via dit forum

8 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 di, 25/08/2009 - 16:06
Tinus79

2 kale bulben begin 2008 ontvangen via dit forum

Hoi,

Het was denk ik maart 2008 toen ik via dit forum 2 kale bulben toegestuurd kreeg. Een cymbidium bulb en een oncidium bulb. Ik weet helaas niet meer hoe ze heette en heb het emailadres van haar ook niet meer. Het bericht is ook te oud om het te kunnen terugvinden. Ik hoop dat zij nog steeds op dit forum actief is en mij een reactie of berichtje kan sturen.

Over de bulben:
In heb later nog eens een bericht gepost over die cymbidium, want die wilde maar niet groeien of echt aanslaan. Helaas is die dus ook gesneuveld.
De andere bulb daarentegen ging meteen groeien en de eerste uitloper werd uiteindelijk een mooi klein nieuw bulbje met bladeren. Daarna kreeg ook die weer een uitloper en werd een heel klein bulbje. Het bleef dus allemaal een beetje klein, terwijl de oorspronkelijk kale bulb een flinke was. Waarschijnlijk liet het daarom ook heel lang op zich wachten voor er een bloeistengel kwam. Maar! Enige weken geleden doken er uit een 3e nieuwe uitloper ineens 2 bloeistengels tegelijk op! Hoera!
Alleen..... vreemd genoeg vond ik de ontwikkeling van de knoppen heel anders gaan dan bij mijn andere oncidium. De knoppen leken verdacht veel op die van mijn half jaar overleden Zygopetalum. En verrek! Vanochtend was de eerste knop echt open.. en jawel hoor.. het mooie paars van de lip kwam te voorschijn, het is een Zygopetalum!
Dus ja, op zich blij verrast aangezien mijn vorige Zygopetalum pas overleden is, maar ook wel weer jammer.. omdat ik dacht dat ik mooie oncidium bloemen zou krijgen.

Het lijkt me daarom leuk om weer met de dame in contact te komen die me deze bulb toegestuurd heeft. Misschien dat ze weet watvoor Zygopetalum het is? Heeft ie een naam?
Ik zal zsm (als de knoppen wat verder open zijn) wat foto's ervan maken en hier ook bij posten.

Ik hoop op een reactie..

Groet,
Tineke

ma, 31/08/2009 - 16:15
Tinus79

Nee? Deze persoon is niet meer actief hier?

wo, 02/09/2009 - 19:10
Tinus79

Nou, zoals beloofd hier dan foto's van de orchidee. Dat lijkt me overduidelijk een Zygopetalum en geen Oncidium.
Jammer dat degene waarvan ik de bulb gekregen heb dit resultaat niet ziet... Maar misschien dat ze op de 2e foto hierna de bulb (staat rechts in de pot) herkent..? :-)

2 kale bulben begin 2008 ontvangen via dit forum
wo, 02/09/2009 - 19:11
Tinus79

De gehele plant met rechts de bulb die ik met een klein uitlopertje kreeg toegestuurd per post.

2 kale bulben begin 2008 ontvangen via dit forum
wo, 02/09/2009 - 21:59
Aquagirl

Je heb ze niet van mij gekregen maar wilde wel even melden dat ik uw orchidee prachtig vind. Gefeliciteerd met het resultaat en je geduld

groetjes
Aquawoman

ma, 07/09/2009 - 19:23
micle

Tinus,

Als je de zoekfunctie gebruikt in dit forum heb je jou bericht zo gevonden.
Ik had je berichtje binnen 1 min gevonden en hierbij de link.
https://tinyurl.com/y4bnmzmd

ps even de spatie tussen de t en ml van het woord html verwijderen na het plakken.
Succes en graag gedaan hahahahah

Micle

wo, 09/09/2009 - 13:54
Tinus79

Hm.. echt raar. Dat heb ik ook echt zelf eerst wel geprobeerd. Vreemd!
Maar in elk geval bedankt! Hahahaha..
Maar het was dan dus Joanna, maar ik heb geen idee of zij nog steeds actief is hier....? :-(
Afwachten maar denk ik..

wo, 09/09/2009 - 20:41
micle

Dat weet ik ook niet. Ben nog niet zolang op dit gedeelte van het forum.
Veel succes Tineke.

Groeten Micle

Onderwerp gesloten