Iemand ervaringen met Topclear 15.000 drukfilter?

3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 zo, 31/05/2009 - 13:17
Harrison

Iemand ervaringen met Topclear 15.000 drukfilter?

Heeft iemand ervaring met de drukfilter Topclear 15.000? Ik wil deze aanschaffen voor mijn vijver (inh. 12.000).
Wat moet de capaciteit zijn van de pomp? Is een superfish pond eco 5000 voldoende of kan ik beter voor een zwaardere gaan (de 8000 versie). De slangen van en naar het drukfilter zullen ongeveer 5 meter lang zijn.

zo, 31/05/2009 - 15:13
Jeroen_22

Waar je met drukfilers erg op moet letten is de pompcapaciteit.
Een drukfilter werkt onder druk, maar gaan kapot onder teveel druk!

Zeker de quartz glazen buis waar de UV-C lamp in zit kan niet teveel druk verdragen.

De Topclear 15.000 kan een maximale waterdoorvoer van 6500 liter per uur hebben.

Let ook op dat na het drukfilter niet teveel druk wordt opgebouwd.

Ik heb zelf een Oase drukfliter (filtoclear set) deze sets bestaan uit zowel een filter en een pomp (ook in eco-variant). Deze sets zijn een stukje duurder dan de Topclear exemplaren, maar in gebruik ook een stuk handiger!

(reinigen van filter zonder deze te openen, degelijker materiaal, en de oase filter kan een pomp van 12000 liter aan, dat betekend dus dat hij een keer zoveel water zuivert in dezelfde tijd als de Topclear, en geloof me dat merk je :-) )

Succes met je keuze!

wo, 03/06/2009 - 23:18
veldhoven

Ik zelf heb de topclear 7000 nu 4 jaar werken en ben zeer tevreden. mijn vijver is ongeveer 4000 liter en is in die 4 jaar kraakhelder. pomp capaciteit is 1200 liter. Wel heb ik diverse zuurstofplanten in mijn vijver

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag