Testers gezocht: nieuwe groeninfo.com website

26 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 zo, 02/04/2017 - 15:22
webmaster

Testers gezocht: nieuwe groeninfo.com website

Het heeft wat langer geduurd dan verwacht, maar het is bijna zover, de nieuwe groeninfo.com website is bijna gereed om getest te worden.
Ik ben opzoek naar een aantal mensen die eens kritisch naar onze nieuwe website willen kijken.
Wil onze nieuwe website testen en meewerken aan het verbeteren van onze website, reageer dan even op dit bericht.

do, 30/03/2017 - 19:42
GreenConnection

Ik heb al eerder aangegeven me in te zetten voor het verbeteren van de website.

do, 30/03/2017 - 19:59
nijtram

Heel fijn, alvast bedankt voor je medewerking.

vr, 31/03/2017 - 15:13
RdB

Dat geldt ook voor mij,
Ruud

vr, 31/03/2017 - 16:02
nijtram

Dank je wel Ruud. We gaan er wat moois van maken met z'n allen.

vr, 31/03/2017 - 18:41
Azur

Ik werk hier eveneens graag aan mee. Verneem graag welke actie je verwacht. Vriendelijke groet, Emiel

vr, 31/03/2017 - 23:28
Marei

Met alle plezier wil ik meewerken om deze website te verbeteren

za, 01/04/2017 - 13:27
bruleham

Ook ik wil proberen mee te helpen al ben ik absoluut geen expert op dit gebied

za, 01/04/2017 - 16:19
nijtram

Bedankt voor je aanmelding. Wij zijn juist op zoek naar groeninfo.com bezoekers zonder enige technische kennis. Onze nieuwe website zal voor iedereen goed te gebruiken moeten zijn.

za, 01/04/2017 - 22:56
de haan

Ik wil ook wel helpen

zo, 02/04/2017 - 17:46
Libosa

Ik wil ook wel testen en ben heel benieuwd, hoe het eruit gaat zien!
Groetjes Lily

zo, 02/04/2017 - 20:41
nijtram

Fijn te lezen dat jullie willen helpen groeninfo.com nog beter te maken.

ma, 03/04/2017 - 17:42
Lauren

In mijn werkzame leven deed ik lay-out werk en lette ik er vooral op dat alles logisch gerangschikt stond en begrijpelijk en makkelijk te lezen was. Als je ook deze expertise nodig heb wil ik me graag aanmelden.

ma, 03/04/2017 - 17:57
nijtram

Beste Lauren,
Alle hulp is welkom. Voor de nieuwe website hebben wij ook weer gekozen voor een eenvoudig layout. Wij horen graag wat je hier straks van vindt.

vr, 07/04/2017 - 15:30
satomi

Ik heb in een eerder bericht al mijn deelname toegezegd. Die toezegging staat nog steeds.

vr, 07/04/2017 - 17:35
nijtram

Goed te lezen dat jullie allemaal mee willen doen met het testen van de nieuwe website. We zijn nog druk bezig de punjes op de i te zetten. Zodra dit gereed is ontvangen jullie een bericht.

do, 13/04/2017 - 10:44
nijtram

Binnenkort is het zover. Binnen een week ontvangen jullie via email instructies voor het testen van onze nieuwe website.
Ik ben zeer nieuwsgierig naar jullie reacties.

vr, 14/04/2017 - 23:07
Draco

Ik kan misschien een bijdrage leveren door specifiek te letten op de tekstweergave bij gebruik van Safari (onderbroken regels). Ik ben ook benieuwd of bijzondere tekens zoals het ampersand (&) en het groter/ kleiner dan teken ( > of < ) in het vervolg correct worden weergegeven. #

za, 22/04/2017 - 20:48
Marei

Webmaster, heb ik uw mail gemist???

za, 22/04/2017 - 21:11
nijtram

Binnenkort ontvangen jullie de instructies die nodig zijn om te kunnen testen. We zijn nog bezig met het doorvoeren van kleine verbeteringen. Nog heel even geduld aub.

zo, 23/04/2017 - 11:51
Libosa

Misschien praat ik voor mijn beurt, maar waarom niet gewoon in de groep gooien en de testers laten bepalen, wat beter kan. Bij testen is het toch te bedoeling, dat je kunt aangeven, waar je tegenaan loopt, wat dan verbeterd kan worden. Nu lijkt het bijna, alsof een perfecte website afgeleverd moet worden voor testers erop losgelaten worden, maar wat valt er dan nog te testen?
Nogmaals, misschien praat ik voor mijn beurt, maar juist door mogelijke onvolkomenheden kunt u als webmaster gerichter wijzigingen aanbrengen. Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe versie van deze site en ik vind dit het beste Nederlandse tuinforum, wat op Internet te vinden is!
Vriendelijke groet,
Lily

ma, 24/04/2017 - 23:38
nijtram

Beste Lily,
Ik begrijp je vraag, maar ik wil de site zo goed mogelijk opleveren. Er blijven nog genoeg verbeterpunten over.
Ik ben jullie zojuist de toegangsgegevens voor de nieuwe groeninfo.com gemaild.

di, 09/05/2017 - 18:14
satomi

Is de testperiode nu afgesloten, webmaster? Blijkbaar kan ik niet meer reageren op de antwoorden die door u/jou werden gegeven.
Ik zie verder ook geen reacties meer. Zijn er nog reacties gekomen?

wo, 10/05/2017 - 14:16
Libosa

Ik had een heel lijstje opgesteld in de mail, maar het is er niet van gekomen om te plaatsen, aangezien ik wat computerproblemen had en daarna was ik het wat vergeten.
Bij deze alsnog mijn lijstje van bevindingen:
Allereerst mijn complimenten over de opzet, echt stukken overzichtelijker!
Ik heb alle onderdelen bekeken en bij deze mijn mening:
Bij Start zou ik wat meer een verhaal willen zien over wat de website beoogt en wat je er kunt verwachten.
Tuinforum ziet er goed uit, tekst wordt niet meer in vreemde stukken gehakt en foto uploaden ging prima, wel wordt er bij iedere enter een witregel gecreëerd, terwijl dat dan niet nodig is. Steeds weer email-notificatie bij ieder bericht vind ik wel wat veel. Ik mis de mogelijkheid om aan te vinken om op de hoogte gehouden te worden van vervolgreacties.
Plantengids lijkt me super, zodat mensen zelf informatie kunnen opzoeken over planten, wel veel werk om dit onderdeel te vullen...
Bedrijvengids ook prima met zoekvak.
Tuinevenementen vind ik ook geweldig, er zijn maar weinig Nederlandse tuinforums en de meeste evenementen zijn in Belgie, slechts af en toe iets in Nederland. In juni weer de Internationale Kwekerijdagen te Bingerden bv
Tuinvideo's met instructiefilmpjes ook prima, maar lijkt me ook veel werk en veel is al op Internet te vinden.
Wat is de bedoeling van tuinfoto's, dat mensen een soort album plaatsen van hun tuin?
Tuinmarktplaats is nu ook goed zichtbaar, maar ik ben niet gelukkig met de verplichting om gelijk mijn woon-adres zichtbaar te plaatsen. mailadres moet voldoende zijn om verder contact op te nemen indien er interesse is.
Verder heb ik geprobeerd om mij opnieuw te registreren met een ander mail-adres, maar die registratie verdween blijkbaar in het niets, ook geen melding van ontvangen, dat ik geregistreerd ben. Net getest, maar ik kan er wel mee inloggen, dus de registratie is wel opgeslagen in het systeem. (hiervan later wel een bevestiging gekregen)
Na het testen van de registratie kan ik echter niet meer terug naar het test-account, opnieuw jouw link gebruiken om te testen werkt niet en krijg ik de melding stale activation key , ook is dan het onderdeel tuinforum verdwenen
Evenmin werkte de link naar het test-forum en kreeg ik een foutmelding.
Vriendelijke groet,
Lily

wo, 10/05/2017 - 22:10
nijtram

Bedankt voor uw opmerkingen, hieronder mijn reacties:
Bij Start zou ik wat meer een verhaal willen zien over wat de website beoogt en wat je er kunt verwachten Goede opmerking. In de toekomst zullen wij nog verschillende helpteksten toevoegen aan de website.
wel wordt er bij iedere enter een witregel gecreëerd, terwijl dat dan niet nodig is. Dit is nogmaal gedrag voor deze toepassing. Wij hebben een helptekst toegevoegd met extra instructies.
Steeds weer email-notificatie bij ieder bericht vind ik wel wat veel. Ik mis de mogelijkheid om aan te vinken om op de hoogte gehouden te worden van vervolgreacties. Deze optie in via de accountinstellingen uit te zetten. Ook hierover zullen wij een helptekst toegevoegd.
Tuinvideo's met instructiefilmpjes ook prima, maar lijkt me ook veel werk en veel is al op Internet te vinden. Het is de bedoeling om de beste tuinvideo's van andere aanbieders hier overzichtelijk te tonen. We gaan geen video's zelf maken.
Wat is de bedoeling van tuinfoto's, dat mensen een soort album plaatsen van hun tuin? Klopt hier kunt u zelf foto's plaatsen van uw tuin of mooie bloemen en planten.
Ik had een heel lijstje opgesteld in de mail, maar het is er niet van gekomen om te plaatsen, aangezien ik wat computerproblemen had en daarna was ik het wat vergeten.
Bij deze alsnog mijn lijstje van bevindingen:
Allereerst mijn complimenten over de opzet, echt stukken overzichtelijker!
Ik heb alle onderdelen bekeken en bij deze mijn mening:
Bij Start zou ik wat meer een verhaal willen zien over wat de website beoogt en wat je er kunt verwachten.
Tuinforum ziet er goed uit, tekst wordt niet meer in vreemde stukken gehakt en foto uploaden ging prima, wel wordt er bij iedere enter een witregel gecreëerd, terwijl dat dan niet nodig is. Steeds weer email-notificatie bij ieder bericht vind ik wel wat veel. Ik mis de mogelijkheid om aan te vinken om op de hoogte gehouden te worden van vervolgreacties.
Plantengids lijkt me super, zodat mensen zelf informatie kunnen opzoeken over planten, wel veel werk om dit onderdeel te vullen...
Bedrijvengids ook prima met zoekvak.
Tuinevenementen vind ik ook geweldig, er zijn maar weinig Nederlandse tuinforums en de meeste evenementen zijn in Belgie, slechts af en toe iets in Nederland. In juni weer de Internationale Kwekerijdagen te Bingerden bv
Tuinvideo's met instructiefilmpjes ook prima, maar lijkt me ook veel werk en veel is al op Internet te vinden.
Wat is de bedoeling van tuinfoto's, dat mensen een soort album plaatsen van hun tuin?
Tuinmarktplaats is nu ook goed zichtbaar, maar ik ben niet gelukkig met de verplichting om gelijk mijn woon-adres zichtbaar te plaatsen. mailadres moet voldoende zijn om verder contact op te nemen indien er interesse is. Hier moeten wij nog even over nadenken. Deze keuze is gemaakt omdat wij verkoop door kwaadwillige aanbieders zo moeilijk mogelijk te maken.
Verder heb ik geprobeerd om mij opnieuw te registreren met een ander mail-adres, maar die registratie verdween blijkbaar in het niets, ook geen melding van ontvangen Dit klopt, in de testomgeving zijn alle uitgaande mailberichten geblokkeerd, behalve de opgegeven mailadressen van de testers.
Evenmin werkte de link naar het test-forum en kreeg ik een foutmelding. Het testforum was alleen te zien door de ingelogde testers met het account dat gekoppeld is aan een mailadres die bij ons bekend was.
We gaan nu verder met het overzetten van data van de oude naar de nieuwe website.

do, 11/05/2017 - 11:53
Libosa

Bedankt voor uw reacties!
Er is echter 1 antwoord, wat ik niet goed begrijp...
Tuinmarktplaats is nu ook goed zichtbaar, maar ik ben niet gelukkig met de verplichting om gelijk mijn woon-adres zichtbaar te plaatsen. mailadres moet voldoende zijn om verder contact op te nemen indien er interesse is. Hier moeten wij nog even over nadenken. Deze keuze is gemaakt omdat wij verkoop door kwaadwillige aanbieders zo moeilijk mogelijk te maken.
Wat wordt bedoeld met kwaadwillige aanbieders , mogelijk bedrijven, die hier hun waar willen slijten? Het kan mijns inziens duidelijk gemaakt worden, dat het niet de bedoeling is, dat bedrijven hier adverteren en dat dergelijke advertenties verwijderd worden. Bij twijfel of iemand wel netjes bezig is, kan dit aangegeven worden bij een webmaster, waarbij dan het account en advertentie verwijderd wordt.
Onlangs zelf zoiets meegemaakt, nadat ik me op een site had aangemeld voor hulp in mijn zwaar verwaarloosde tuin. Hierop reageerde iemand, die niet in de buurt van mijn omgeving woonde, maar echt veel verder weg, dus doorgevraagd, waarom hij hier en zo ver weg van de eigen woonplaats wilde komen helpen, waarop geen zinvol antwoord gegeven werd en die persoon afhaakte. Voor alle duidelijkheid: er is hier onlangs een grote inbraakgolf geweest en dan ben je toch wat alerter als iemand geen helderheid kan geven, waarom hij van zo'n grote afstand wil komen helpen, want we praten dan over ruim 100 km. Dit doorgegeven met een knop meld misbruik , waarna dat account verwijderd werd.
Mogelijk ook zoiets voor Tuinmarktplaats inbouwen?
Vriendelijke groet,
Lily

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag