Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp orchidee phalaenopsis

Gepubliceerd: 23 okt 2023

35 keer bekeken
Beste, Mijn vlinderorchidee vertoont de laatste maand "gekrulde" bladeren. En krijgt veel luchtwortels. Ik geef eenmaal per week water ( 10 minuten in water). Wat kan ik doen? Vriendelijke groeten,
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee snoeien

Gepubliceerd: 09 aug 2022

38 keer bekeken
Hallo. Ik heb een orchidee gekregen voor mijn verjaardag. Ze zijn bijna uitgebloeid en wil het daardoor binnenkort snoeien. Als ik opzoek hoe dit moet kom ik overal tegen 'boven het 3de oog'.
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee? dendrochilum filiforme.

Gepubliceerd: 01 jul 2022

18 keer bekeken
Hallo, er staat een plant in mijn tuin die in eerste instantie leek op een gladiool. Maar nu de bloempjes erin zitten..lijkt het op een orchidee. Hij groeit op de houten vlonder. Ik las dat het een zeldzaam exemplaar is.
Lees verder...
Forumonderwerp hulp bij slappe bloemtak en bloemen

Gepubliceerd: 08 jun 2022

57 keer bekeken
Hoi iedereen. Ik heb recent een cambria orchidee gekocht, gister merkte ik dat er aan een tak de bloemen slap hingen. Dezelfde tak heeft nog knoppen dus het leek me niet dat die al klaar met bloeien waren.
Lees verder...
Forumonderwerp jan orchid

Gepubliceerd: 23 mei 2022

13 keer bekeken
Goedendag, Ik heb iets vreemds in het wortelgestel van mijn orchidee – allemaal witte stipjes op de grote wortels (zie foto). Hij bloeit prachtig en lijkt er (nog) geen last van te hebben.
Lees verder...
Forumonderwerp gedroogde bloem

Gepubliceerd: 20 mei 2022

63 keer bekeken
Hallo! Ik heb dit gedroogde plantje gevonden in een kruidenboek uit 1745, wat het waarschijnlijk maakt dat dit plantje ook een paar honderd jaar oud is.Ik vroeg me af of iemand het herkent?
Lees verder...
Forumonderwerp welke orchidee soort is dit ?

Gepubliceerd: 18 sep 2021

94 keer bekeken
Hele mooie orchidee al 2 jaar geleden gekregen en kreeg toen uitschieters die boven op de plant groeide met wortel en al overgepot. Inmiddels nieuw plant geworden met 2 aparte stukjes met stengels
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee

Gepubliceerd: 03 sep 2021

48 keer bekeken
Hallo mede denkers, Hier aan mn orchidee gebeurt iets raars.... Heeft iemand een idee? Zie foto... Gr Anne.
Lees verder...
Forumonderwerp bamboe orchidee blijft nieuwe keiki's maken

Gepubliceerd: 16 feb 2021

501 keer bekeken
Sinds september 2019 heb ik deze orchidee. Ging in bloei kort nadat ik hem had. Eerste helft van 2020 onstond er een keiki. Die groeide in het begin hard daarna viel hij stil.
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent mij?

Gepubliceerd: 04 aug 2020

32 keer bekeken
In de polder ligt een dijk, waar alleen wandelaars en fietsers kunnen komen. Langs deze dijk staan veel van deze planten, die wij als orchidee herkenden. We konden hem niet identificeren aan de hand van onze plantengids.
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee laten bloeien

Gepubliceerd: 29 mei 2020

91 keer bekeken
beste plantenliefhebbers  Ik heb een orchidee zo'n 8 maanden geleden gestekt  Deze orchidee groeit nu gelukkig maar ik heb hulp nodig om hem te laten bloeien Kan iemand mij vertellen hoe ik de orchidee laat bloeien ?
Lees verder...
Forumonderwerp dendrobium nobile nieuwe takken

Gepubliceerd: 09 apr 2020

246 keer bekeken
Mijn orchidee heeft nieuwe takken gemaakt. Naast dat er ook aan de grond nieuwe stammen zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp kleur van paarse orchidee mooi houden bij nieuwe bloei

Gepubliceerd: 02 feb 2020

87 keer bekeken
Ik heb 10-tallen orchideeën en kan ze jaren na elkaar opnieuw in bloei krijgen. Toch stel ik vast dat de kleur, vooral van paarse orchideeën, op den duur toch wat lichter wordt.
Lees verder...
Forumonderwerp welke orchis is dit?

Gepubliceerd: 12 jul 2019

12 keer bekeken
Ik was vanavond mijn heg aan het scheren en tijdens het opruimen zag ik dat er een orchidee in de haagvoet staat. Wist niet dat die zomaar in een nieuwbouwwijk op zou komen. Welke is dit?
Lees verder...
Forumonderwerp vraag m.b.t zaailingen

Gepubliceerd: 07 jul 2019

17 keer bekeken
Beste allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp miltoniopsis in de zomer, hoe moet je omgaan?

Gepubliceerd: 29 mei 2019

49 keer bekeken
Ik heb net een Miltoniopsis gekocht heb ik ontdekt. Het staat op de label dat het een Miltonia is, maar echter door foto's te kijken denk ik dat het eigenlijk een Miltoniopsis is.
Lees verder...
Forumonderwerp bloem groeit in knop?

Gepubliceerd: 24 apr 2019

82 keer bekeken
Bij mijn orchidee groeit er een bloem op een hele vreemde wijze. De orchidee bloeit al vanaf november afgelopen jaar en begint weer nieuwe knoppen aan te maken.
Lees verder...
Forumonderwerp verrotte wortelpuntjes onder oud verwijderd blad v orchidee?

Gepubliceerd: 02 mrt 2019

304 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik heb hier zoveel goede tips langs zien komen en ben vanochtend beter naar twee orchideeën gaan kijken. 
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor een plant en hoe snoei ik hem?

Gepubliceerd: 24 feb 2019

49 keer bekeken
Goedemiddag,
Lees verder...
Tuinevenementen orchilim 2019 internationale orchideeen tentoonstelling

Gepubliceerd: 06 feb 2019

22 keer bekeken
Voor de 5de maal organiseert OVV vzw Regio Limburg de Grote Internationale Orchideeëntentoonstelling Orchilim 2019.
Lees verder...
Tuinevenementen orchilim 2019 internationale orchideeen tentoonstelling

Gepubliceerd: 06 feb 2019

22 keer bekeken
Voor de 5de maal organiseert OVV vzw Regio Limburg de Grote Internationale Orchideeëntentoonstelling Orchilim 2019.
Lees verder...
Tuinevenementen orchilim 2019 internationale orchideeen tentoonstelling

Gepubliceerd: 06 feb 2019

22 keer bekeken
Voor de 5de maal organiseert OVV vzw Regio Limburg de Grote Internationale Orchideeëntentoonstelling Orchilim 2019.
Lees verder...
Tuinevenementen orchilim 2019 internationale orchideeen tentoonstelling

Gepubliceerd: 23 jan 2019

18 keer bekeken
Voor de 5de maal organiseert OVV vzw Regio Limburg de Grote Internationale Orchideeëntentoonstelling Orchilim 2019.
Lees verder...
Tuinevenementen orchilim 2019 internationale orchideeen tentoonstelling

Gepubliceerd: 23 jan 2019

18 keer bekeken
Voor de 5de maal organiseert OVV vzw Regio Limburg de Grote Internationale Orchideeëntentoonstelling Orchilim 2019.
Lees verder...
Tuinevenementen orchilim 2019 internationale orchideeen tentoonstelling

Gepubliceerd: 23 jan 2019

18 keer bekeken
Voor de 5de maal organiseert OVV vzw Regio Limburg de Grote Internationale Orchideeëntentoonstelling Orchilim 2019.
Lees verder...
Stel een tuinvraag