slib in vijver ( 400.000 liter )

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 za, 30/04/2011 - 16:49
jmerckx

slib in vijver ( 400.000 liter )

Ik kocht een buitenverblijf, met grote vijver ( 25x10x1,5), totaal verwaarloosd.

er ligt ongeveer 30cm slib in de vijver, dat ik er graag uitwil.
Men raadde me aan om een beluchtingspomp te installeren om het water wat gezonder te maken, en om cocolietenkalk te strooien om het slib op biologische manier te verminderen of zelfs te verwijderen.

Mijn vraag is, hoeveel cocolietenkalk mag ik strooien ? is het in enige manier schadelijk voor de planten en dieren in de vijver ? en kent iemand een adres waar ik cocolietenkalk kan aankopen ?

Hartelijk bedankt voor elke reactie ! ook gelijkaardige ervaringen zijn welkom

Jan

zo, 01/05/2011 - 00:46
Anoniem (anoniem geplaatst)

Huur een slibzuiger en verwijder zo het vuil. Alles wat je in het water gooit, vermindert het slib heus niet.

zo, 01/05/2011 - 11:06
jmerckx

Dankjewel voor je reactie, maar, kan een slibzuiger dit soort vijver wel 'aan' ?
30cm slib over 250m2 ?

zo, 01/05/2011 - 11:44
D_SDennis

Is het een natuurvijver? Of een met plastic? In het eerste geval zou ik gewoon baggeren door een bedrijf die dit kan. Het is ingrijpend, maar geeft het beste resultaat. Let wel op dat je dit in augustus of september uitvoert in verband met allerlei beesten die er waarschijnlijk inzitten.

zo, 01/05/2011 - 16:48
birdwatcher

met cocolietenkalk ga je het zeker niet oplossen dat spul werkt alleen voor de beurs van de handelaren

Onderwerp gesloten