Nieuwe beukenhaag van min 1.80 meter

4 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 do, 26/08/2004 - 10:55
Anoniem (anoniem geplaatst)

Nieuwe beukenhaag van min 1.80 meter

Wij willen graag een nieuwe haag tegen de schutting plaatsen (is wat laag) om wat meer privacy te krijgen. Nu is de vraag zijn er stekken van min 1.80 meter wat zijn de kosten, hoeveel moeten er in een meter en wanneer (dit jaar) kunnen ze op zijn vroegst geplant worden? Is het mogelijk om de haag smal te houden zodat er niet te veel tuin verloren gaat?

do, 26/08/2004 - 12:01
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ze zijn in deze lengtes verkrijgbaar bij goede kwekerijen. De prijs zou ik niet precies weten (8-9 euro per stuk?). Planten 1 per 25 centimeter. Tijd in de winter als het niet vriest, maar de planten ook gegarandeerd in rust zijn. (eind november - eind februari). Grond goed voorbereiden en omspitten met compost.

do, 26/08/2004 - 16:22
Anoniem (anoniem geplaatst)

Bij het aanplanten van een beuk moet je er wel rekening mee houden dat hoe hoger de planten zijn hoe kwetsbaarder. De kans op uitval is veel groter bij hoge planten dan bij kleinere van ong. 80 cm a 1 meter. Binnen drie jaar heb je hem ook op 1.80. Als je hem tegen een schutting aanzet blijjft hij aan die kant wel kaal.
Aan de tuinkant kun je hem zo breed laten worden als je zelf wil. Ik zou die schutting er helemaal uithalen en voor alleen die haag gaan. Is op den duur echt mooier. Planten hun je hem ongeveer vanaf oktober tot maart/april zolang het niet vriest.

do, 27/07/2006 - 04:10
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik heb een beukenhaag, maar die haag van mij is niet overal even regelmatig begroeid; er zitten een aantal kale plekken in. Wat kan ik doen om de haag regelmatiger te maken?

Onderwerp gesloten