Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie groene transformatie: zo knap je in no-time een verwilderde tuin op

Gepubliceerd: 21 dec 2023

14 keer bekeken
Met een drukke work-life balans is het onderhoud van de tuin vaak iets wat uitgesteld wordt. Ziet hij er daarom een beetje verwilderd uit? Dan is het tijd om de handen uit de mouwen te steken.
Lees verder...
Tuininformatie schutting plaatsen? combineer hout met groene tuinafscheidingen!

Gepubliceerd: 13 dec 2023

20 keer bekeken
Je tuin na een verhuizing een frisse en eigentijdse uitstraling geven? Vervang een verouderde schutting wanneer deze in slechte staat verkeert. Rottend, scheurend of brekend hout, het komt veelvuldig voor en ziet er niet aantrekkelijk uit.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

12 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

117 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Tuininformatie 5 dingen die niet mogen ontbreken in jouw tuin

Gepubliceerd: 16 mei 2023

11 keer bekeken
Je tuin is de plek waar je heerlijk in kunt ontspannen en genieten van het weer met vrienden en familie. Het is daarom erg belangrijk om de juiste items en elementen in de tuin te hebben, zodat jij optimaal kunt genieten.
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het inrichten van een diervriendelijke tuin

Gepubliceerd: 06 mrt 2023

12 keer bekeken
Een diervriendelijke tuin kan zeker de moeite waard zijn; niet alleen voor je eigen plezier, maar ook voor je huisdieren, de wilde dieren en ons milieu.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je wil weten over haagplanten

Gepubliceerd: 02 mrt 2023

16 keer bekeken
Wie wil er nu niet een mooie haag?
Lees verder...
Tuininformatie je tuin op een goedkope manier inrichten

Gepubliceerd: 30 aug 2022

16 keer bekeken
Goedkope tuinideeën kunnen nog steeds een groot verschil maken in hoe je ruimte er uitziet. Er zijn goedkopere en betere opties dan al je geld uitgeven aan een duur perceel.
Lees verder...
Tuininformatie je tuin op een goedkope manier inrichten

Gepubliceerd: 30 aug 2022

12 keer bekeken
Goedkope tuinideeën kunnen nog steeds een groot verschil maken in hoe je ruimte er uitziet. Er zijn goedkopere en betere opties dan al je geld uitgeven aan een duur perceel.
Lees verder...
Tuininformatie op welke manieren kun je jouw tuin beschermen?

Gepubliceerd: 15 aug 2022

11 keer bekeken
Je bent trots op je tuin. Dat is waarschijnlijk niet zonder reden. Je hebt bijvoorbeeld je best gedaan om hier diverse mooie plantjes te laten groeien. Logischerwijs wil je er voor zorgen dat dit alles er mooi uit blijft zien.
Lees verder...
Tuininformatie de vele soorten haagplanten van dit moment

Gepubliceerd: 15 aug 2022

12 keer bekeken
Overweeg je om haagplanten te plaatsen in je tuin? Voor veel soorten tuinen kan dit een waardevolle toevoeging zijn. Ten eerste hebben haagplanten hun eigen uitstraling.
Lees verder...
Forumonderwerp vreemde witte 'cocoonen'? op takken van hortensia

Gepubliceerd: 24 jun 2022

181 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Tuininformatie dit zijn 5 wintergroene planten

Gepubliceerd: 16 feb 2022

72 keer bekeken
Als je een tuin wilt die het hele jaar door mooi blijft, dan is het belangrijk om ook voldoende wintergroene planten in de tuin te plaatsen. Zo voorkom je dat je tuin er ‘s winters erg kaal uit komt te zien.
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia voor bijen

Gepubliceerd: 08 aug 2016

347 keer bekeken
beste leden,
Lees verder...
Forumonderwerp suzanne met de mooie ogen

Gepubliceerd: 09 jul 2016

105 keer bekeken
Beste, reeds meerdere jaren zet ik deze plant in m'n tuin (vroeger altijd de gele kleur en dit jaar de oranje kleur) doch dit is de eerste keer dat ik vaststel dat er stukken uit de bloemen weggevreten worden.
Lees verder...
Forumonderwerp larven van de taxuskever

Gepubliceerd: 10 apr 2016

163 keer bekeken
Ik had een mooie pol lievevrouwebedstro, die bijna van de ene op de andere dag los op de aarde lag, maar ik weet het aan de vorst, hoewel ik zoiets nog nooit eerder had meegemaakt.
Lees verder...
Forumonderwerp lelies, bladziekte

Gepubliceerd: 27 mei 2015

46 keer bekeken
Wederom een vraag over ziekte, ditmaal in Lelies. In een perkje staan een aantal Lelies, van verschillende kleuren, in een groepje bij elkaar. Eerst komen er kleine donkerrode vlekken op het blad. Deze worden groter, en daarna komen er gaten.
Lees verder...
Forumonderwerp wie is de taxuskever kwijtgeraakt na verhuizing?

Gepubliceerd: 22 apr 2015

55 keer bekeken
Ik woonde voorheen op een appartement en had veel potten op het balkon. In deze potten had ik veel taxuskevers. Toen ik ging verhuizen naar een huis met tuin, heb ik nagenoeg alle planten achtergelaten om zo van de taxuskever af te komen.
Lees verder...
Forumonderwerp plantenvergifiting

Gepubliceerd: 02 aug 2014

2 keer bekeken
Ik merkte onlangs dat op een week tijd mijn muurbegonia, mijn cotton easter en een deel van mijn laurierstruik aan het wegkwijnen zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp slakkenoogst

Gepubliceerd: 06 jul 2014

29 keer bekeken
In mijn tuin heerst een grote slakkenplaag.. de Hortensia Panniculata is behoorlijk aangevreten. Dagelijke én na regenbuien haal ik de huisjesslakken van de buxushagen waar ze zich verstoppen.
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid of plant?

Gepubliceerd: 03 jun 2014

0 keer bekeken
Hoi hoi weet iemand of dit onkruid is of een plant?
Lees verder...
Forumonderwerp vlinderstruik krijgt geen kans om uit te lopen

Gepubliceerd: 04 mei 2014

664 keer bekeken
Ik heb twee vlinderstruiken in de tuin en één wil maar niet echt uitlopen (de ander gaat prima).
Lees verder...
Forumonderwerp mogelijjkheden kleine stadstuin

Gepubliceerd: 16 mrt 2014

20 keer bekeken
Hallo, Wij hebben een kleine stadstuin (2.00 breed en 6.00 lang) op het noordoosten. Van ong 8.00 tot 15.00 uur staat er zon in.Nieuwe schutting geplaatst, stenen schoon en muren gesaust. Nu -eindelijk- de tuin groen maken.
Lees verder...
Forumonderwerp loopkever?

Gepubliceerd: 29 aug 2013

8 keer bekeken
Vrienden hebben nogal wat last van een keversoort die proberen binnen te komen. Ze kunnen niet vliegen blijkbaar maar lopen wel vrij snel. Weet iemand wat je hier tegen kan ondernemen? Of kunnen ze weinig kwaad doen...
Lees verder...
Forumonderwerp hoe kan ik meer spinnen lokken naar me tuin?

Gepubliceerd: 14 jul 2013

94 keer bekeken
Goedenavond , ik ben een enorme natuurliefhebber , vandaar mijn naam . Maar helaas is het geval dat ik geblesseerd thuis zit , en ik heb vakantie.
Lees verder...